Käsitöistä ei oikeastaan ole mitään näytettävää, koska kaikki ovat joko pahasti keskeneräisiä tai erittäin salaisia.

Tässä viikolla värjäilin parit sukkalangat. Käytin reaktiivivärejä sekä vitivalkoista ja luonnonvalkoista Sandnes Sisua. Väri tarttui hyvin, kun maltoin pitää lankaa kuumassa, ei ihan kiehuvassa värivedessä n. tunnin ajan. Sen jälkeen kuumensin langan puhtaassa vedessä ja annoin sen jäähtyä kattilassa aivan huoneenlämpöiseksi. Valmiit langat pesin vielä koneessa 30°:n villapesuohjelmassa eikä väriä näyttäisi lähteneen.

There is really nothing to be showed here because everything is either badly unfinished or very secret.

Instead, I dyed some sock yarn the other day. This time I used reactive dyes on white and natural white Sandnes Sisu. The yarn dyed well since I was patient enough to keep it in nearly boiling water for about one hour. After that, I heated it again in clear water almost to the boiling point, then turned of the heat and let it cool down until room temperature. Finally, I washed the yarns in a washing machine in 30° wool cycle, and it seems that the dye doesn't bleed.

P1010388-1.JPG?imgmax=512

P1010390-1.JPG?imgmax=512


Kiva, että Addin pitsipyöröjä saa nyt myös 5,5-millisiin saakka. Omani tilasin Wollboxista, jossa palvelu on nopeaa.

I'm happy that the Addi lace circulars are now available up to the size of 5,5 mm. I bought mine from Wollbox, which has a wonderful and quick service.

P1010397-1.JPG?imgmax=512


Vaihdan tässä samalla myös sivupohjaa syksyisempään. Alkuperäinen pohja on Kikiltä, mutta tämä on jo aika vahvasti muokkailtu. Headerin kuva on itse otettu n. viikko sitten.

I'm changing the template to a more autumny one. The original template was from Kiki, but I've modified it a lot. I took the picture in the header about one week ago.