Sivu on ollut perustettuna jo muutaman päivän, mutta enpä ole vielä ehtinyt (= saanut aikaiseksi) kirjoitella mitään.
Olen 38 vee nainen, vaimo, 2 pienen lapsen äiti, yrittäjä ja käsitöiden harrastaja.

Tästä blogista on siis tarkoitus tulla pääasiassa käsityöblogi - neulontablogi ja ristipistoblogi. Muutakin höpinää varmasti siinä ohella.

Käsitöitä eli virkkausta, neulomista ja ristipistoja olen harrastanut ihan pikkutytöstä lähtien. Kummitätini opetti minut neulomaan joskus 8-9-vuotiaana. Suunnilleen 10-vuotiaana vaadin silloin jo aikuista serkkuani opettamaan minua virkkaamaan samanlaista päiväpeittoa kuin hän itse oli tekemässä kalastajalangasta. Innostuin tuosta urakasta todella ja teinkin niitä lappuja monen monta vuotta aina silloin tällöin, mutta kyseinen työ on täyttänyt jo aikoja sitten 25 vuotta eikä ole vieläkään valmis! Eikä tulekaan. Ainakaan alkuperäisenä versiona, sillä käsiala ja kalastajalangan sävykin on muuttunut vuosikymmenten saatossa sen verran, että kovin kaunista siitä ei tulisi. Malli (sellainen salmiakkiruutu-nyppy-systeemi) on luultavasti muistissa edelleen niin hyvin, että eipä sitä tiedä, jos vielä joskus aloittaisin sellaisen uudelleen.

Pari viime vuotta olen ollut aivan hullaantunut ristipistoihin, ja olen edelleen. Tekeillä olevia ja tekemättömiä töitä ja suunnitelmia sekä malleja, kankaita ja lankoja on enemmän kuin ikänäni ehdin tehdä, mutta uusia pitää aina silti saada.

Nyt ihan hiljattain, ehkä jossain joulun vaiheilla jostain, en tiedä mistä, putkahti taas pintaan neulontainnostus. Nuorena tyttönä neuloin paljonkin, enimmäkseen neulepaitoja, mutta nyt on ollut sillä saralla hiljaisempaa. Jotain pientä olen neulonut lapsille, omille ja muillekin. Nyt oikeastaan havahduin siihen, että mulla ei ole kivoja kotisukkia, siis sellaisia mukavia iltasuihkun jälkeen ja mahdollisesti yöllä pidettäviä. Sellaisia olen nyt siis tekemässä ja samalla olen netistä haalinut päähäni suuria suunnitelmia tulevista neuleista. Eniten kiinnostaa pitsin neulominen; pitsihuivi tai useampikin olisi suunnitteilla. Lapsille haluaisin neuloa jotain huovutettavaa.

Katsotaan nyt, mihin aika riittää. Tiukkaa on ollut tähänkin asti tämä yrityksen pyörittämisen ja samanaikaisen lasten kotihoidon ja ns. oman ajan yhdistäminen eikä tämä "uusi" harrastus ainakaan tilannetta helpota...

Pyrin saamaan tänne kuviakin, jahka tutkailen, miten se tapahtuu.