Vihdoinkin valmiit! Muistaakseni aloitin nämä jo viime vuoden puolella.
Malli on upea ja ehkä kauneinta, mitä olen neulonut koskaan. Mutta se vaatii myös valtavaa tarkkuutta. Etenkin, kun neulomisen välissä oli jopa parin kuukauden ja usein viikkojen taukoja, tipahdin kartalta todella helposti.
Lanka oli Regia Silkiä, ja vaikka se on ihanan pehmeää ja kaunista lankaa, en kuitenkaan ole ihan tyytyväinen siihen. Se alkoi nyppyyntyä jo neuloessa. Se tuntui myös yllättävän nihkeältä bambupuikoilla neulottaessa.
Sukista tuli vähän turhan isot. Olisi pitänyt noudattaa ohjetta ja valita 2 mm:n puikot, sillä 2,5-millisillä niistä tuli tosiaan väljät. Lisäksi mallineule on todella joustavaa.

(Kuvasta: Oli pakko leikkiä vähän Picasalla...)

Finally, they are finished! I can't even remember when I started these socks - I think it was in December last year.
The pattern is gorgeus and perhaps the most beautiful thing I've ever knitted. But it also requires extreme attentiveness. In particular, when there were long pauses of two months or at least several weeks between knitting, I dropped out of the chart really easily.
I used Regia Silk, which is a lovely soft and beautiful yarn. However, I'm not quite happy with it. It showed some pilling already during knitting. For some reason, it didn't run very well with bamboo needles.
The socks turned out to be a bit too large. I should have followed the instructions and choose size 2 mm instead of 2,5 mm dpns. Moreover, the pattern is very stretchy.

(About the photo: I just had to play a little with Picasa...)

807404.jpg

Lanka/Yarn: Regia Silk in Burgundy
Puikot/Needles: 2,5 mm bamboo